Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
21 Kwiecień 2018    |    Imieniny: Anzelm, Bartosz, Feliks

faceyou tube

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg

Porady dla pływaka

1. Trenuj regularnie

2. Zawsze miej przy sobie butelkę z napojem lub wodą

3. Jeśli masz trening rano, pakuj swój plecak wieczorem poprzedniego dnia

4. Jedz mniej tłuszczów, więcej świeżych owoców

5. Rozciągaj się każdego dnia - nawet wtedy, gdy nie masz treningu

6. Ćwicz pracę nóg.

7. Podziękuj swojemu trenerowi po każdej sesji treningowej.

8. Zaprzyjaźnij się z młodszymi pływakami. Oni oczekują od ciebie pomocy.

9. Pływając motylem, oddychaj, co dwa, trzy ruchy.

10. Dotykaj ściany obydwoma rękoma jednocześnie, zawsze, gdy kończysz długość basenu motylkiem lub żabą.

11. Nie oddychaj w strefie nawrotów.

12. Pij mniej napojów gazowanych.

13. Zawsze miej ze sobą części zapasowe do swoich ulubionych okularków

14. Zawsze noś ze sobą zapasową parę okularków.

15. Zawsze zakładaj buty i skarpetki idąc na trening i wracając z niego.

16. Nastaw swój własny budzik, jeżeli idziesz na ranny trening.

17. Sam susz i płucz swoje pływackie rzeczy.

18. Przychodź na trening trochę wcześniej i samodzielnie się porozciągaj.

19. Więcej śpij.

20. Oglądaj mniej telewizji i siedź mniej przy komputerze.

21. Staraj się w każdym stylu wypływać za chorągiewkami.

22. Każdego tygodnia naucz się czegoś nowego na treningu.

23. Staraj się jak najczęściej prosić trenera o radę.

24. Jeśli to możliwe zrób część pracy domowej przed popołudniowym treningiem.

25. Podziękuj swoim rodzicom za dopingowanie do treningów.

26. Nie podciągaj się na linach.

27. Nie chodź po dnie basenu, kiedy wykonujesz swój trening.

28. Podpisz cały swój sprzęt pływacki, który zabierasz na basen.

29. Zawsze pomagaj posprzątać po treningu.

30. Bierz udział w życiu towarzyskim swojego klubu.

31. Staraj się brać udział we wszystkich pracach na rzecz swojego klubu.

32. Wygrywaj na każdym treningu.

33. Kontroluj ilość cykli na basen nawet, jeśli trener o to nie prosi.

34. Weź prysznic po każdym treningu, używając odżywki do włosów.

35. Po każdym treningu przekręć czepek na drugą stronę i po wysuszeniu posyp talkiem, aby utrzymać czepek w dobrym stanie.

36. Jeśli możesz idź na trening na piechotę lub pojedź rowerem.

37. Prowadź dzienniczek treningowy.

38. Wchodź do wody po pierwszej komendzie trenera.

39. Poproś trenera, aby pozwolił ci płynąć pierwszemu podczas jakiegoś ćwiczenia, co najmniej raz w tygodniu.

40. Nie pożyczaj bidonów ani butelek z napojami od innych.

41. Zawsze miej lekką przekąskę do zjedzenia bezpośrednio po treningu, wtedy gdy twój organizm najbardziej tego potrzebuje.

42. Rób przysiady, brzuszki i pompki w domu codziennie. Zacznij od pięciu i staraj się dodawać po jeden, co drugi dzień.

43. Znajdź pięć sposobów motywacji, które pomogą ci przetrwać ciężkie chwile na treningu.

44. Poproś swojego trenera o zadania trudniejsze, a nie łatwiejsze.

45. Nie pytaj trenera czy możesz pływać w płetwach podczas ćwiczeń do motyla.

46. Nie kończ ćwiczeń przed ścianą - nie dają złotych medali za pływanie na 48 metrów.

47. Jeśli masz swojego idola w reprezentacji narodowej napisz do niego lub powiedz mu to.

48. Stawiaj sobie cele.

49. Analizuj i aktualizuj swoje cele i stawiaj ich sobie coraz więcej.

50. Nigdy, przenigdy nie rezygnuj, nie poddawaj się.

51. Ucz się na porażkach.

52. Obserwuj rozgrzewki i starty najlepszych - ucz się od najlepszych.

53. Pozdrawiaj swoich przyjaciół z innych klubów podczas zawodów, ale nie urządzaj sobie długich pogaduch, wtedy gdy masz się skoncentrować przed startem.

54. Wierz w siebie.

55. Wykonaj pełny dozwolony w żabie cykl.

56. Jedz więcej surowych warzyw.

57. Przywitaj się i uśmiechnij do oficjeli podczas zawodów - bez nich nie byłoby wyścigów pływackich - oni przeważnie poświęcają swój czas i robią to społecznie, po to żebyś mógł się ścigać.

58. Śledź na bieżąco rekordy klubu, kraju i świata.

59. Znaj medalowe czasy na swoich koronnych dystansach.

60. Zawsze zakładaj czyste dresy i koszulki klubowe na każde zawody pływackie.

61. Jeśli zażywasz jakiekolwiek leki przepisane ci przez lekarza na 100 % upewnij się, że nie są na liście substancji zabronionych.

62. Jeśli czeka cię dłuższa podróż na zawody, weź ze sobą pierwsze dwa posiłki, wtedy nie będziesz musiał szukać po drodze fast-foodów.

63. Zawsze kontroluj pozycje ciała w wodzie.

64. Pływaj środkiem toru (nie przy linie) zawsze, gdy to możliwe.

65. Ucz się negatywnego rozkładu tempa (płyń drugą część wyścigu szybciej niż pierwszą).

66. Bądź pewny siebie.
 
67. Ignoruj 90% tego, co mówią do ciebie rywale przed wyścigiem.

68. Pogratuluj tym, którzy cię pokonali.

69. Bierz ze sobą swoje własne odżywki na zawody pływackie.

70. Nie pal papierosów i nie pij alkoholu.

71. Staraj się mieć także inne zainteresowania i jakieś hobby, oprócz pływania.

72. Rano obudź mamę lub tatę i poproś, żeby zawieźli cię na trening. Nie czekaj, aby oni cię obudzili.

73. Nigdy nie kłoć się z trenerem i nie dyskutuj z nim przy całej grupie, zwłaszcza, jeśli są w niej młodsze dzieci. Jeśli z czymś się nie zgadzasz, jeśli nie podobają ci się jakieś decyzje twojego trenera, zostań po treningu i poproś go o rozmowę. Dyskutuj merytorycznie, wyłóż swoje racje spokojnie. Wyzywając trenera na pojedynek przy całej grupie zawsze przegrasz.

74. Zawsze wspieraj kolegów z drużyny.

75. Nie płyń zbyt blisko kolegi, który na treningu płynie przed tobą, zostaw zawsze 5 sekund przerwy.

76. Zakładaj przyciemnione okularki, najlepiej lustrzanki, zawsze, gdy masz trening na odkrytym basenie w słoneczny dzień.

77. Nie proś rodziców o prezenty, gdy zrobisz życiówkę - staraj się poprawić, bo ty tego chcesz.

78. Trzymaj nieruchomo głowę pływając grzbietem.

79. Zawsze rób rozpływanie po ciężkim treningu.

80. Traktuj swój trening na lądzie tak poważnie jak trening w wodzie.

81. Naucz się uzyskiwać napęd z delfinowego kopnięcia w obu kierunkach.

82. Pływaj dłuższe odcinki grzbietem – to uczy wczesnego chwytu wody i dobrej rotacji ciała.

83. Pracuj nad swoimi słabszymi punktami, najsilniejsze dadzą sobie radę.

84. Staraj się trenować i startować na najcięższych dystansach – tam łatwiej o sukces.

85. Skończ ze słodyczami, chipsami, czekoladami i ciasteczkami.

86. Nagraj swoją własną płytę ze swoją ulubioną muzyką i słuchaj jej przed startem.

87. Pomagaj młodszym kolegom na treningu – pokaż im, co mogą poprawić w swoim pływaniu.

88. Dbaj o swój pływacki plecak – czyść go i opróżniaj z rzeczy przeterminowanych lub … niezbyt pięknie pachnących.

89. Zawsze kończ ćwiczenia pracy nóg do grzbietu ze złączonymi stopami.

KONTAKT

Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy LIDER
ul. Połaniecka 10  |  22-100 Chełm
NIP: 563-18-03-538  |  REGON: 110174597
tel: 692 437 665  |  e-mail: info@liderchelm.com.pl
Numer konta: PEKAO I Oddział w Chełmie
53 1240 2223 1111 0000 3591 4749 

faceyou tube ,

Zawody oczekujące na aktualizację

Wspierają nas

centrum um chelm' Oknoplast zso8